Gezonde glutenvrije pindakaas & bananen muffins

Gezonde glutenvrije pindakaas & bananen muffins

Enige tijd geleden ben ik gestopt met drinken (nee niet voor altijd maar in ieder geval voor een paar maanden) en tegelijk ben ik gestopt met het eten van gluten. Of het nou een van de twee of een combinatie van beide is ik voel me geweldig. Er is alleen een ding veranderd…ik blijf zin in zoetigheden houden. Terwijl ik voor deze tijd niet echt een zoetekauw was. Bakken van koekjes of taarten was dan ook niet echt mijn ding en verjaardagstaarten liet ik dan ook altijd graag aan mijn man over. Daar is inmiddels verandering in gekomen. Aangezien ik  geen kant-en-klaar eten of eten uit pakjes wil maken en graag gezond wil blijven eten/snoepen is de ontdekkingstocht naar lekkere, gezonde zoetigheden vol aan de gang. Gezonde muffins stonden boven aan de lijst.

Een van mijn favoriete lunchspots in Sydney is About life in Lane Cove. Ik ga hier zeker 2x per week heel om een van hun geniale salades te eten en een smoothie te halen. Ik heb voor volgende week een blog gepland staan over mijn favoriete eettentjes in Sydney dus hou ons blog in de gaten. Enige tijd geleden hadden ze in de winkel van About life potten organische pindakaas staan. Nou ben ik zelf niet een echte fan van pindakaas maar mijn zoon en man des te meer. Dus meteen een paar potten ingeslagen. Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan om wat te proeven en dat had ik beter niet kunnen doen want deze pindakaas is heerlijk! Tijd dus om ze in een gerecht uit te proberen. En zo ontstonden deze heerlijke, gezonde pindakaas & bananen muffins.  Ik hoef er niet bij te vertellen dat ze bij ons in 2 dagen op waren:-)
Gezonde worteltaart muffins

Deze heerlijke gezonde muffins zijn een echte verassing. Niet alleen zijn ze erg lekker maar ook licht en een gezonde traktatie voor kinderen (en volwassenen)

De gezonde muffins bevatten geen geraffineerde suikers, geen meel en zijn glutenvrij. En ja dat werkt! Noten en pinda’s zitten vol onverzadigde vetten, ijzer, B-vitamines en vitamine E. Ze helpen je bloedvaten gezond houden. Ze verlagen het LDL-cholesterol en verlagen het risico op hart- en vaatziekten. Zorg wel dat je pindakaas gebruikt die het liefst organisch is maar vooral alleen uit pinda’s bestaat.

pindakaas-bananen-chocolade muffins

Pindakaas, bananen & chocolade muffins
Recept Afdrukken
Porties Prep Tijd
12 15 minuten
Kook Tijd
30 minuten
Porties Prep Tijd
12 15 minuten
Kook Tijd
30 minuten
Pindakaas, bananen & chocolade muffins
Recept Afdrukken
Porties Prep Tijd
12 15 minuten
Kook Tijd
30 minuten
Porties Prep Tijd
12 15 minuten
Kook Tijd
30 minuten
Ingrediënten
Porties:
Instructies
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Combineer alle ingrediënten in een blender of keukenmachine en mix totdat het beslag glad is geworden.
  3. Zet de muffinbakjes in een muffinpan.
  4. Bak de muffins ongeveer 20-25 minuten. Ze behoren goud-bruin te zijn en stevig aan te voelen.
  5. laat de muffins 15 minuten afkoelen.
  6. De muffins zijn in een luchtdichte bak in de koelkast ongeveer een week lang houdbaar.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


Follow by Email
Facebook
Facebook
GOOGLE
GOOGLE
http://metliefdegekookt.nl/gezonde-glutenvrije-pindakaas-bananen-muffins/
Pinterest
Pinterest