Gezonde pannenkoekjes

Gezonde pannenkoekjes

In mijn poging meer afwisseling te creëren in mijn ontbijtregime, heb ik onlangs de granola ontdekt. Omdat het hoofdingrediënt hiervan (glutenvrije) havermout is en mijn schatje een heerlijke glutenvrije havermout in Denemarken heeft gevonden, importeer ik deze in grote aantallen tijdens mijn tweewekelijkse trip naar het noorden. Ik weet niet wat het is, maar ik ben altijd bang dat ik tekort kom ;-), dus het gevolg is nu dat mijn (altijd te kleine) keukenkastjes vol staan met havermout.

Tijd dus om nog meer recepten met dit ingrediënt uit te proberen. En daardoor ontdekte ik deze week: gezonde havermout pannenkoekjes. Een heerlijk ontbijt of lunch aanrader voor alle zoetekauwen onder ons die wel gezond willen blijven.

Ingrediënten voor 4 grote pannenkoeken, of 6 tot 8 kleinere

  • 4334573247_952bf0b8ca_o2 eieren (gebruik alleen de eiwitten)
  • 1 geraspte appel
  • 1 geprakte banaan
  • scheutje lactose vrije of sojamelk (of andere variant zoals rijstmelk of amandelmelk)
  • 150 gram (mag iets meer of minder zijn) havermout
  • snufje zout
  • vleugje kaneel

 

 

Bereidingswijze

  1. Scheidt het eiwit van het eigeel en meng dit met de appel, banaan, melk, zout en kaneel. Roer het allemaal goed door elkaar.
  2. Voeg havermout toe tot het een beslag is.
  3. Gooi wat olijfolie (of een ander bakmiddel) in een koekenpan en doe 2 scheplepels beslag in de pan. En keer om. Let op: dit zijn breekbare pannenkoekjes. Wij hebben ze met behulp van een bord omgedraaid (van het pan op het bord laten glijden en omdraaien en van bord in pan laten glijden). Je kan ook kleine pannenkoekjes bakken, die zijn over het algemeen minder breekbaar.
  4. Serveer met agavesiroop of ahornsiroop.

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


Follow by Email
Facebook
Facebook
GOOGLE
GOOGLE
http://metliefdegekookt.nl/gezonde-pannenkoekjes/
Pinterest
Pinterest